Eğitmen: Elif Vardar Solak- ÖĞREM Danışmanlık Birimi Koordinatörü (elif.solak@istinye.edu.tr)
Programın amacı: Öğretim üyelerinin yüz yüze ve çevrimiçi sınıflarda aktif öğrenme ve öğretme, etkin öğretim stratejileri, öğretimde varlık oluşturma, düşünme ve öğrenme süreçleri ile ilintili ders yöntemlerinin önemi hususunda farkındalığını artırmak
Programın içeriği: Öğrenme ve öğretme yansıtması, aktif öğrenmeyi destekleyen etkin öğretim stratejileri, sorgulayıcı öğrenme ve grup çalışması şekilleri, öğrenme, düşünme ve ders materyel etkileşimleri, sınıfta sosyal, bilişsel, eğitsel varlık oluşturma
Eğitim içeriği
Ders 1: Aktif Öğrenme 28 Şubat 2022 Pazartesi (11:00-12:30)
Aktif Öğrenme nedir? faydaları, uygulamaları nelerdir?
Pasif öğrenmeden farkı var mıdır?
Öğrenme modelleri, zihin ve davranış biçimleri
Etkin Öğretim alanı yaratma ilkeleri
Ders 2: Öğrenme Öğretme Yansıtması 2 Mart 2022 Çarşamba (11:00-12:30)
Dolu Fincan-Boş Fincan Aklı yansıtması
Eleştirel Düşünmeyi harekete geçirme
Etkin Öğretimde öğrencileri dahil etme
Etkin Öğretimde eğitmenin rolü
Ders 3: Bilişsel Stratejiler-Düşünsel Çalışma Analizleri 7 Mart 2022 Pazartesi (11:00-12:30)
Bilişsel Öğrenme Stratejileri
Düşünsel Çalışma Analizleri
Zihin Haritalandırma, De Bono 6 Şapkalı Düşünme Tekniği
Fakülte ders notları örneklerinden analizler
Ders 4: Etkin Öğretim Modeli 9 Mart 2022 Çarşamba (11:00-12:30)
Etkin Öğretim Stratejileri
Ders içeriği, ders-etkileşim ortamı ve öğrenmede zihinsel süreç desteği
Geleneksel ders anlatımından etkileşimli ders biçimine geçiş
Öğrenme Stilleri ve Öğretim eşleşmesi
Grup Tartışması: Fishbowl Akvaryum Tekniği ve Sokratik Seminer
Ders 5: Etkin Öğretimde Aktiviteler 14 Mart 2022 Pazartesi (11:00-12:30)
Aktif Öğrenmede Duyuşsal ve Yürütücü Bilişsel Öğrenme Stratejileri
Etkin Öğretimde Eğitmenin “Kolaylaştırıcı” rolü ve İşlevleri
Etkin Öğretim Aktivitelerine bakış: Flipped Tersyüz sınıf, Jigsaw tekniği, Vaka-odaklı sorun çözme, Öğreterek öğrenme, Çevrimiçi tartışma platformu, Düşün-Eşleş-Paylaş yaklaşımı
Ders 6: Etkin Öğretimde Varlık Oluşturma 16 Mart 2022 Çarşamba (11:00-12:30)
Etkin öğretimde Sosyal Varlık oluşturma: iletişim ve kullanılabilir öğrenme ortamı
Etkin öğretimde Bilişsel Varlık oluşturma: öğrenme aşamaları, görevler ve süreçler
Etkin öğretimde Eğitsel Varlık oluşturma: güçlendirme, küratörlük, toplama, modelleme