Öğrencilere aşağıdaki konularda eğitim ve danışmanlık desteği verilir.
- Akademik Yazı
- Kaynak Tarama ve Kullanımı
- Öğrenme Stratejileri
- Akran Öğrenme/Öğretme
- Eğitim Teknolojisi
Çevrimiçi Eğitsel Ortamlar İçin Öğrenci Kılavuzu
- Arama motorları nasıl kullanılır? Güvenilir ve kaliteli çevrimiçi bilgi nasıl bulunur?
- Akademik bilgiye nasıl ulaşılır? Nelere dikkat edilmelidir?
- Çevrimiçi ortamlarda intihalden nasıl kaçınılır?
- Çevrimiçi referans gösterme araçları nelerdir?
- Öğrencilerin kullanabileceği çevrimiçi eğitsel araçlar nelerdir?
- Çevrimiçi öğrenmede eğitsel video nasıl kullanılır?
- Kitlesel Çevrimiçi Açık Dersler (MOOC) nedir? Nasıl faydalanılır?
- Akademik e-mail nasıl yazılır? Nelere dikkat edilmelidir?
- Çevrimiçi akademik portfolyo/ödev/proje nasıl hazırlanır? Nelere dikkat edilmelidir?
- Başarılı bir çevrimiçi sunum nasıl hazırlanır? Nelere dikkat edilmelidir?
EĞİTİMLERİMİZ
Akademisyen Yetkinlikleri Geliştirme Eğitimi
Meslek Olarak Akademisyenlik
Geleneksel Öğrenme Kuramları
Yetişkin Öğrenme Kuramları
Genç̧ Yetişkin Öğrencinin Özellikleri
Öğrenci Motivasyonu
Akademisyen Motivasyonu
Öğrenmede Kişisel Farklılıklar
Öğrenme Stilleri ve Stratejileri
Öğretim Yöntemleri
Ölçme ve Değerlendirme
Sınıf Yönetimi
Eğitimde Teknolojiyi Kullanma
Eğitimde Dijital Okuryazarlık
21’inci Yüzyıl Becerileri
Ders Tasarımı ve Ders İzlencesi
Sokratik Yöntem
Dijital Okuryazarlık Eğitimi
Programın amacı: Öğretmen/öğrencilerin internet ve dijital okuryazarlığın tarihi, kuramları, dijital okuryazarlığın eğitimdeki yeri ve önemi, dijital okuryazarlıkta etiğin önemi, eğitimde kullanılan yeni ve gelişmekte olan teknolojiler hususunda farkındalığını artırmak.
(15 hafta, 45 saat)
Programın içeriği:
Modül 1 - Dijital Okuryazarlık Tarihi, Teorik Perspektifler Ve Eğitimde Dijital Okuryazarlığın Önemi
1. Bilgi Okuryazarlığı, Bilgi Çağı ve Eğitim Teknolojisi
2. Dijital Okuryazarlık Tanımı ve Eğitimdeki Yeri
3. İnternet Tarihi, Sosyal Ağ ve Güvenilir Eğitsel Bilgi Bulma
Modül 2 - Eğitimde Dijital Etik Yaklaşımları Ve Siber Güvenlik
1. Temel Etik Kavramları, Eğitimde Etik, Çevrimiçi Etik
2. Çevrimiçi Ortamlarda Güven, Gizlilik ve Kimlik
Modül 3 - Yeni Ve Gelişen Teknolojiler, Eğitimde Kullanılan Teknoloji Örnekleri
1. Gelişmekte Olan Teknolojiler
2. Sınırdaki ve Yakın Gelecekteki Teknolojiler
3. Eğitimde Kullanılan Teknolojiler
ETKİNLİKLERİMİZ
Geçmiş etkinlikler
- “Yeni Normalde Yükseköğretimde Liderlik”- Webinar- 11 Haziran 2020
- Akademisyen Oryantasyonu – Eylül 2020
Gelecek etkinlikler
- “Yükseköğretimin Uluslararasılaşması Nedir? Neden Önemlidir?” – Dr. Öğr. Üyesi Hakan Ergin-İstanbul Üniversitesi – Ocak 2021
- V. Uluslararası Yükseköğretim Çalışmaları Konferansı-YÖÇAD – Ekim 2021
KAYNAKLAR
ÖĞREM internet sitesinde öğretim elemanlarının farklı konularla ilgili bilgi edinmeleri için ÖĞREM tarafından üretilmiş sunum, tablo, metinlerin yanı sıra faydalı olacağını düşünerek listelediğimiz dış kaynakları da KAYNAKLAR sekmesinin altında bulabilirsiniz.
- ÖĞREM Kaynakları
- Dış Kaynaklar
Meslek olarak Akademisyenlik
Keengwe, J., & Kidd, T. T. (2010). Towards best practices in online learning and teaching in higher education. MERLOT Journal of Online Learning and Teaching, 6(2), 533-541.
Austin, A. E., & Sorcinelli, M. D. (2013). The future of faculty development: Where are we going? New Directions for Teaching and Learning, 2013(133), 85-97.
Geleneksel/Yetişkin Öğrenme Kuramları
Taylor, D. C., & Hamdy, H. (2013). Adult learning theories: Implications for learning and teaching in medical education: AMEE Guide No. 83. Medical Teacher, 35(11), e1561- e1572.
Allen, S. (2016). Applying adult learning principles to online course design. Distance Learning, 13(3), 25.
Genç Yetişkin Öğrencinin Özellikleri
Cercone, K. (2008). Characteristics of adult learners with implications for online learning design. AACE Journal, 16(2), 137-159.
Öğrenci Motivasyonu
Hew, K. F. (2016). Promoting engagement in online courses: What strategies can we learn from three highly rated MOOCS. British Journal of Educational Technology, 47(2), 320- 341.
Martin, F. & Bolliger, D.U. (2018). Engagement matters: Student perceptions on the importance of engagement strategies in the online learning environment. Online Learning, 22(1), 205- 222.
Bilgiç, A., & Tüzün, H. (2015). Yükseköğretim kurumları web tabanlı uzaktan eğitim programlarında yaşanan sorunlar. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 1(3), 26-50.
Akademisyen Motivasyonu
Kızıltepe, Z. (2008). Motivation and demotivation of university teachers. Teachers and Teaching, 14(5-6), 515-530.
Trolian, T. L., Jach, E. A., Hanson, J. M., & Pascarella, E. T. (2016). Influencing academic motivation: The effects of student–faculty interaction. Journal of College Student Development, 57(7), 810-826.
Öğrenme Stilleri ve Stratejileri
Veznedaroğlu, R. L., & Özgür, A. O. (2005). Öğrenme stilleri: tanımlamalar, modeller ve işlevleri. Elementary Education Online, 4(2).
Pashler, H., McDaniel, M., Rohrer, D., & Bjork, R. (2008). Learning styles: Concepts and evidence. Psychological Science in the Public Interest, 9(3), 105-119.
Truong, H. M. (2016). Integrating learning styles and adaptive e-learning system: Current developments, problems and opportunities. Computers in Human Behavior, 55, 1185-1193.
Öğretim Yöntemleri
Akçay, A., & Şahin, A. (2013). Bir öğretim yöntemi olarak web macerası (webquest).
International Journal of Informatics Technologies, 6(1), 17-22.
Francom, G. M., & Gardner, J. (2014). What is task-centered learning? TechTrends,
58(5), 27-35.
Sadeghi, R., Sedaghat, M. M., & Ahmadi, F. S. (2014). Comparison of the effect of
lecture and blended teaching methods on students’ learning and satisfaction. Journal of Advances in Medical Education & Professionalism, 2(4), 146.
Sınıf Yönetimi
Al-Hamdan, J. (2007). Higher education classroom management: Kuwait university
students' views. College Student Journal, 41(3), 572.
Bayram, A., Göker, S. D., Sarıkaya, H. S., & Öztürk, H. K. (2018). Lisans, yüksek lisans ve doktora eğitimi verilen eğitim fakültelerindeki öğretim elemanlarının sınıf içi iletişim becerilerinin incelenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(1), 77-94.
Ölçme ve Değerlendirme
Demir, S. B., & Yıldırım, Ö. Yazılı anlatım becerilerinin değerlendirilmesi için dereceli
puanlama anahtarı geliştirme çalışması. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 47, 457-473.
Baleni, Z. G. (2015). Online formative assessment in higher education: Its pros and
cons. Electronic Journal of e-Learning, 13(4), 228-236.
Eğitimde Teknolojiyi Kullanma
Wingo, N. P., Ivankova, N. V., & Moss, J. A. (2017). Faculty perceptions about
teaching online: Exploring the literature using the technology acceptance model as an
organizing framework. Online Learning, 21(1), 15-35.
Amin, H. & Mirza, M., S. (2020). Comparative study of knowledge and use of Bloom's
digital taxonomy by teachers and students in virtual and conventional universities. Asian Association of Open Universities Journal, 15(2), 223- 238.
https://doi.org/10.1108/AAOUJ-01-2020-0005
Anderson, L.,W. & Krathwohl, D. (Eds.) (2001). A taxonomy for learning, teaching and assessing: a revision of Bloom's taxonomy of educational objectives. Longman, New York.
Churches, A. (2008). Bloom's digital taxonomy.
Goranova, E. (2019). Creation of electronic learning objects for the high cognitive levels of Bloom’s digital taxonomy. Knowledge International Journal, 31(2), 585 - 590. Retrieved from https://ikm.mk/ojs/index.php/KIJ/article/view/1152
Netolicka J. & Simonova, I. (2017) SAMR model and Bloom’s digital taxonomy applied in blended learning/teaching of general english and esp. International Symposium on Educational Technology (ISET), Hong Kong, 277-281, doi: 10.1109/ISET.2017.68.
Purushothaman, A. (2017). Applying Bloom’s digital taxonomy to address creativity and second order digital divide in internet skills. In Zhou, C. (Eds.), Handbook of Research on Creative Problem-Solving Skill Development in Higher Education, 450-470, IGI Global. http://doi:10.4018/978-1-5225-0643-0.ch020
Skiba, D., J. (2013). Bloom's digital taxonomy and word clouds. Nursing Education
Perspectives, 34(1), 277-280.
Wedlock, B., C. & Growe, R. (2017). the technology driven student: how to apply Bloom’s revised taxonomy to the digital generations. Journal of Education & cial Policiy, 7(1), 25-34.
Eğitimde Dijital Okuryazarlık
Onursoy, S. (2018). Üniversite gençliğinin dijital okuryazarlık düzeyleri: Anadolu
Üniversitesi öğrencileri üzerine bir araştırma. Gümüşhane Üniversitesi İletişim
Fakültesi Elektronik Dergisi, 6(2), 989-1013.
Nordic Journal of Digital Literacy (tüm dergi), Jubileumsnummer 2006–2016.
21. Yüzyıl Becerileri
Ananiadou, K. and M. Claro (2009), “21st Century Skills and Competences for New
Millennium Learners in OECD Countries”, OECD Education Working Papers, No. 41,
OECD Publishing.
Saavedra, A. R., & Opfer, V. D. (2012). Learning 21st-Century Skills Requires 21st-
Century Teaching. Phi Delta Kappan, 94(2), 8–13.