Ölçme-değerlendirme birimi, üniversite içinde uygulanan ölçme-değerlendirme araç ve yöntemlerinin üniversitenin akademik misyonuna ve derslerde belirlenen öğrenme amaçlarına en iyi şekilde katkı yapması için çalışmalar yapar. Bunu aşağıda belirtilen çalışmalarla gerçekleştirir:
- Öğrenci öğrenimi ve gelişiminin değerlendirilmesi ile ilgili eğitim ve danışmanlık sunar.
- Ölçme-değerlendirme uygulamaları, geleneksel olarak yaygın şekilde kullanılan çoktan seçmeli, kısa cevaplı, ya da açık uçlu soruların yanı sıra,
- Vaka sunuları/ değerlendirmeleri
- Sunumlar
- Projeler
- Araştırma yazıları/ tezler
- Poster sunuları
- Mülakatlar
- Mini uygulamalar
- Uygulama raporları
- Öğrenme kayıtları/ günlükler
- Wiki ve bloglar
- Portfolyolar (E-portfolyolar)
- Öz değerlendirme / Akran değerlendirmesi
- Grup çalışmaları
- gibi pratikleri de içerir.
- Ölçme-değerlendirme birimi, bu ölçme-değerlendirme yöntemlerini tanıtır ve her birinde dikkat edilecek hususlar konusunda eğitim ve kaynaklar sunar.
- Ders içi öğrenme çıktılarının doğru, güvenilir, geçerli ve adil bir şekilde değerlendirilmesi için ilgili öğretim elemanlarına danışmanlık sunar. Öğretim elemanlarına çevrimiçi veya sınıf içi ölçme-değerlendirme araçlarının geliştirilmesinde yardımcı olur.
- Öğretim elemanlarına, öğrenci performans değerlendirmelerinin önemli bir parçası olan rubrik (değerlendirme ölçeği) geliştirmeleri konusunda yardımcı olur.
- Üniversitede, öğretim elemanlarının birbiriyle iş birliğini artırmak ve iyi pratiklerin paylaşılmasını sağlamak amacıyla, derslerde kullanılan ölçme-değerlendirme araçlarının öğretim elemanlarının erişimine sunulmasını sağlayacak çevrimiçi bir platformun kurulmasını ve devam ettirilmesini destekler. Böylece öğretim elemanlarının, öğrenci öğrenimini değerlendirmede kendilerine yardımcı olacak kaynaklara erişebilmelerini sağlar.
- Ders içinde kullanılan ölçme-değerlendirme araçlarının işlerliğini belirlemek için istatistiksel analizler kullanılmasına yönelik danışmanlık/eğitim sunar.
- Üniversite içinde uygulanan kitle sınavlarının (Placement, Proficiency, Atatürk İlke ve İnkılapları, Türk Dili, vb.) geliştirilmesinde, uygulanmasında ve analiz edilmesinde ilgili öğretim elemanları ile iş birliği yapar.
- Uygulanmakta olan ölçme-değerlendirme araç ve yöntemlerinin özel gereksinimli öğrencileri dezavantajlı konuma sokabileceği durumlarda, ölçme-değerlendirmenin bu öğrenciler için uyarlanması veya tasarlanmasında öğretim elemanlarına destek verir.
- Yüksek öğretimde ölçme-değerlendirme alanında bilimsel araştırmalar yapar; bu araştırmalardan elde edilen bulguları üniversite bileşenleri ile paylaşır; akademik yayınlar yapar.